Proč je výhodné mít vlastní web s ubytovacími službami
Když si zadáváte do vyhledávačů ubytování v určité lokalitě, vyhodnotí vám řadu odkazů a mezi nimi bývají na prvních místech hromadné servery s ubytovacími zařízeními. Kdo se pak na takový server zaměří a hledá tu nějaké konkrétní místo a zajímavou lokalitu či hotel nebo penzion, bude se muset spokojit s kusými informacemi, které bývají u všech zařízení takřka jednotné – dozvíte se tu víceméně jen to základní, a chcete-li znát bližší informace, musíte kontaktovat nikoli majitele hotelu, ale správce serveru, kam si dotyčný hoteliér nechal zadat reklamu. Nezdá se vám to jako drbání levou rukou za pravým uchem – zbytečně zdlouhavé a komplikované? Nebylo by lepší mít svůj vlastní web a nabízet služby se všemi informacemi včetně telefonického a e-mailového kontaktu a rezervačního formuláře?
Kdo se rozhodne jít touto cestou, bude to zpočátku sice náročnější, ale určitě to přinese své ovoce. Ovšem pozor – mít svůj vlastní poutavý web ještě nutně nemusí znamenat vítězství. Musíte v první řadě dát lidem na vědomí, že existujete, a to není jen tak. Můžete samozřejmě obcházet městská sídliště s papírovými letáky do poštovních schránek, ale toto má minimální účinnost a hlavně je to forma nevyžádané reklamy.
Ideální naopak je, když si lidé, kteří mají skutečný zájem o ubytování ve vaší lokalitě, vyhledají tyto služby sami. Vy jim v tom pouze zprostředkujete to, oč mají zájem. Provede se to tak, že oslovíte SEO firmu a prostřednictvím zpracování této problematiky včetně správy PPC reklamy vás vyhledávače umístí v popředí. A bude-li SEO opravdu dobře ošetřené, můžete předběhnout i ty hromadné servery a vězte, že budou-li vaše webovky skutečně poutavé a vaše služby na úrovni, že si vás klienti oblíbí. Vše pak již záleží na vašich službách, jejich kvalitě a konkurenceschopnosti v daném oboru, a to už je ovšem plně ve vaší režii.